mari click kalau suka blog ni

Wednesday, January 26, 2011

day 2

Salam...


Tepat pukul 5.15 am aku bangun macam semalam untuk pegi PT. arini bangun lewat sikit sebab dah taw yang PT ni mesti akan berpeluh. so,pas bangun, cuci muka, gosok gigi then terus pegi ke padang. pagi indah, udara nyaman,sejuk dan time ni la yang paling liat nak bangun. sambil menunggu pegawai datang, aku boleh terlelap sekejap.hehe..ngantok ooo.x penah2 aku bangun awal tu. arini xde yang kene denda coz dah insaf kot.hehe..
pas PT, sume bersiap2 untuk sarapan dan seterusnya colours.


Selepas colours, group aku pergi ke playground dimana di situ kami akan buat physical test. lari2 1 alam pas2 pegi ke playground tu untuk dicatat fitness test. sampai la tengah ari. ni la antara kawasan yang kene lari.












petang ape lagi??
kawad la...huhu..










Pas kawad,kami diberitahu oleh senior yang malam ni ade emergency drill.so,tdo la awal ye semua.




Selepas jam 12 am, aku pun x sure pukul berapa coz time tu kelam kabut. maybe pukul 1 am kot..
kring!!!!!! siren berbunyi. semua peserta bergegas keluar dari bilik ke assambly point. sekali lagi nasib malang kepada peserta2 yang lambat,dikenakan denda. mcm biasa la. muntah sampai hijau.hehe..yang x lambat kne hell gak. guling depan belakang, kiri kanan sume cukup la untuk memulaskan perut untuk mengeluarkan bende2 yang dimakan petang tadi. mcm2 warna muntah ade kat padang tu.hehe..cume yang lambat tu kene up sikit dari yang awal.huhu..


Mula2 aku rase macam nak quit je. memang sakit bro. orang kate no mercy. korang bagi alasan x leh buat, korang tetap akan kene gak. kene lagi terok lagi. dalam hati aku asyik maki pegawai tu je. namun sekarang aku sangat terhutang budi pada mereka kerana latihan fizikal ini lah yang buat aku kekal sampai sekarang. bukan mudan nak jadi pelaut. 


Korang mesti nak tahu kenapa yang datang awal pun kene dendakan?mcm ni..dalam kapal, kalau ade sesuatu berlaku, korang kene work as a team. korang sanggup tengok kawan korang mati kalau kapal terbakar atau tengelam?so, korang yang awal tu sepatutnye kejut kawan2 yang lain. tapi kawan2 time tu memang sengaja wat lambat. biasa la bile pas spm dan duk umah lama, mmg liat la nak bangun. 


Upacara hell itu berakhir pukul 3 am dan pukul 6 am mesti kene ade kat padang tu. die bagi kelongaran setengah jam.huhu..so, sampai sini untuk post day 2 walaupun dah masuk sikit day 3. nantikan post day 3..


Tunggu...

0 comments:

Post a Comment